Sunday, April 12, 2009

חברת השקעות הנדל"ן פאונדרס

חברת השקעות הנדל"ן פאונדרס, בבעלות דנה תדמור, טניה אמיד ואורי עצמון, מציעה למשקיעים ישראלים שותפות בקרקע בשטח של 12 דונם בעיירת הנופש הרציג נובי במונטנגרו, המיועדת להקמת מתחם יוקרתי של דירות ומלון בוטיק.

מדובר בקרקע בשטח של 12 דונם, המיועדת להשבחה בעיירת הנופש הרציג נובי, מונטנגרו. הקרקע, הממוקמת בשכונה היוקרתית מלינה, על צלע הר כ- 250 מטר קו אווירי לים, הינה קרקע ירוקה הנמצאת בתהליך השבחה מתקדם ועתידה לקבל בקרוב היתרי בנייה. מפאונדרס נמסר כי על הקרקע יקום מתחם של דירות יוקרה ומלון בוטיק, שישרת את האוכלוסייה המקומית ואת התיירים הרבים הפוקדים את המקום במהלך כל השנה.

העסקה שמציעה פאונדרס למשקיעים, היא שותפות בקרקע המיועדת לשינוי יעוד והשבחה גבוהה בתוך זמן קצר יחסית. שלב א' של רכישת הקרקע, שכבר הסתיים, התבצע על ידי קבוצת רכישה מטעם פאונדרס במחיר של 121 אירו למ"ר.

פרסום
כעת, נמצאת העסקה בשלב ב', שלב של קבלת אישורי אדריכל העירייה והרשויות, שנמצא כבר בעיצומו. מפאונדרס נמסר כי הקרקע צפויה להגיע לשווי של כ-300 אירו למ"ר לאחר השבחה, לפני בנייה. חלקות דומות באזור, שעברו השבחה והתחלות בנייה, נמכרות ב כ-400 אירו למ"ר.

הרציג נובי היא עיירת נופש המונה 30,000 תושבים השוכנת לאורך מפרץ קוטור ומרכזת עניים בקרב תיירים רוסים, סקנדינבים ובריטים.



"אנו רואים במונטנגרו יעד אסטרטגי להשקעות נדל"ן בתקופה הכלכלית הנוכחית והמאתגרת", מוסרת דנה תדמור, מנכ"ל חברת פאונדרס,ומוסיפה: "מונטנגרו הינה מדינה קטנה ומתפתחת, בעלת תנאים נוחים לביצוע עסקאות ובפרט עסקאות נדל"ניות. כיום ניתן לבצע עסקאות, בהן יש רישום בטאבו של בעלות זרה מלאה על הקרקע. בנוסף, פשטות המנגנון הכלכלי ועידוד הממשל להשקעות זרות, תורמים לתנאים עסקיים נוחים".

מונטנגרו השוכנת על הים האדריאתי, זכתה לאחרונה לכינוי המונטה קרלו של הבלקן. מדובר באזור נוצרי של יוגוסלביה לשעבר, שנפרד בשנת 2006 מסרביה. הרפובליקה המונה כ-800 אלף תושבים נהנית מצמיחה תיירותית הגבוהה באירופה- כ 10% בשנה.

מפאונדרס נמסר כי רוכשי הקרקעות באזור הינם בעיקר רוסים, אנגלים וסקנדינבים המעדיפים, באווירה הכלכלית הנוכחית, להשקיע את כספם בנדל"ן ולהבטיח את הונם בנכס ממשי . רבים מהם הינם בעלי בית שני במונטנגרו. לדבריהם, הון רוסי מושקע יחסית בקלות בנכסים במונטנגרו לאור העובדה שקיימות טיסות ישירות מרוסיה ואין צורך בוויזה לתיירים.

No comments:

Post a Comment